Excursies

Ben je op zoek naar een actieve excursie in de Zeeuwse buitenlucht? Dan kun je in hier je hart ophalen. Van stranden tot natuurgebieden, binnenmeren, duinen of gezellige authentieke stadjes, Zeeland heeft het allemaal!

Strandexcursies in Zeeland

Ga, onder leiding van gidsen Digna en Hester, op strand excursie en vind de mooiste schelpen, Fossielen of haaientanden! Je leert wat de beste plekken zijn om de mooiste strandvondsten te vinden.

Agenda

Privé excursies

Wij zijn het hele jaar door beschikbaar voor privé excursies en groepsexcursies voor particulieren en bedrijven.
Mail voor de mogelijkheden en planning.

Geef een excursie cadeau

Met onze cadeaubon geef je eenvoudig een excursie cadeau. Je kunt een cadeaubon bestellen van elk gewenst bedrag door ons een mail te sturen.

Ga op strand excursie in Zeeland!

Op excursie gaan op een prachtig strand; het kan in Zeeland. In de zon liggen op je handdoekje kan altijd nog, dus ga erop uit!

Ontdek de mooiste schelpen, fossielen of haaientanden onder leiding van een ervaren gids en leer anders kijken naar de beste vindplaatsen van deze schatten uit de zee.

Over dit event
Duur van de excursie: ± 2 uur

Westerschouwen – Schelpen en fossielen zoeken
Banjaard – Schelpen en fossielen zoeken
Borssele – Haaientanden, fossielen en schelpen zoeken
Maasvlakte – Fossielen zoeken

Kinderen kunnen alleen mee onder begeleiding van een volwassene. Alle deelnemers zijn betalende deelnemers.
Honden liever niet.

Strand Excursie schelpen zoeken

Excursies en Activiteiten speciaal voor kinderen

Dieren zoeken in de natuur of op het strand

Wat is er leuker dan een speeltuin? Spelen in de natuur! Maar dan moet het wel spannend en leuk zijn. En dat lukt niet iedereen. Soms is er gewoon begeleiding nodig. Iemand die het spannend maakt, maar wel overzichtelijk houdt. Iemand die kinderen bij elkaar brengt om samen iets leuks te doen.

Digna is hier toevallig erg goed in. Met vijf jaar ervaring als boswachter heeft ze vele kinderexcursies in de natuur begeleid en weet ze als geen ander hoe je kinderen op een leuke manier mee naar buiten krijgt.

Onze excursie Dieren zoeken in de Natuur is speciaal voor kinderen ontworpen. Kinderen zijn de baas en bepalen samen de route die we afleggen. Onderweg zoeken we naar dieren. Echte dieren en virtuele dieren. Dit doen we met een gratis app. De app is speciaal ontwikkeld voor kinderen en heeft een schermbeveiliging zodat de kinderen niet de hele tijd op het scherm kijken. Deze app is overal in Nederland te gebruiken, dus na deze excursie kun je zelf met de app op pad en nog meer dieren vinden. Deze excursie is geschikt voor kinderen tot ongeveer 12 jaar, samen met ouders/begeleiders.

Deze excursie is alleen mogelijk op afspraak. Mail voor de mogelijkheden en planning.

excursie voor kinderen dieren zoeken

Haaientandenspeurtocht

Speciaal voor kinderen heeft Digna de Haaientandenspeurtocht ontwikkeld. De kinderen leggen een kort parcours af en gaan op zoek naar een codewoord. De allerkleinsten zoeken naar letters die op panelen verstopt zijn. Vanaf 8 jaar gaan ze op deze panelen op zoek naar antwoorden op vragen.

Wie het codewoord heeft gekraakt krijgt een houten zeef en mag zeven naar haaientanden in een zandbak of een stuk besloten zand van minimaal 25 m2.

Deze excursie is momenteel alleen mogelijk op afspraak voor besloten groepen. Mail voor de mogelijkheden en planning.

Wij zijn bezig met een nieuwe vaste locatie voor de Haaientandenspeurtocht. Zodra de locatie klaar is melden we het op deze website.

Excursies voor kinderen op jouw locatie

Wij kunnen excursies op maat organiseren op verschillende locaties. Bijvoorbeeld op de camping, een vakantiepark of een speeltuin. Hiervoor hebben we verschillende mogelijkheden zoals de Haaientandenspeurtocht, Dieren zoeken met een app en meer.
Mail voor de mogelijkheden en planning.

Excursie in Zeeland: Wandeling historisch Bommenede

Maak een prachtige (avond)wandeling en ontdek de mooiste vergezichten van Zeeland.

Gids Digna Mielard vertelt je, al wandelend, alles over de omgeving van het Grevelingenmeer, de polder, de molen en de geschiedenis van het verdronken dorp Bommenede. Zo combineer je een heerlijke wandeling met gezellig samen ontspannen.

Over dit event
Afstand: 7,5 kilometer, ± 3 uur.
Leeftijd vanaf 12 jaar.

Haven van Bommende Activiteiten Zeeland

Haven van Bommende

Voor groep 6-7-8 van de basisscholen in Zeeland organiseren wij gratis zeelessen.

Annuleren
Annuleren kan tot 24 uur voor aanvang van de excursie. Je ontvangt dan je geld terug minus € 0,75 bankkosten.

Aansprakelijkheid
Wij kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor schade, letsel of verlies ontstaan tijdens een van onze georganiseerde excursies.

Betaalverzoeken
Wij sturen nooit zonder overleg een betaalverzoek. U betaald direct bij het reserveren via deze website of u betaald contant ter plekke. Ga niet in op een betaalverzoek dat u zogenaamd van ons ontvangt, tenzij wij ter plekke met u hebben afgesproken dat we een betaalverzoek sturen.

Lees ook:
Schelpen zoeken in Zeeland
5 tips
om schelpen te zoeken
Leuke Activiteiten met Kinderen
Speeltuin aan zee, maar dan leuker

49 reacties

1. Het was een frisse excursie maar we hebben zeker weten leuke vondsten gedaan waar onder het
    kaurie ? schelpje wat volgens Hester byzonder was het schip de Reigersbroek die de schelpjes aan boord had is in de monding van de Schelde gezonken al met al was het een leuke leerzame ochtend

2. Vandaag zondag 29 oktober een prachtige en leerzame schelpen excursie gehad van Digna en Hester
    Zelfs ons wenssoortje gevonden, de schitterende gewone wenteltrap en 9 stuks
    Kortom een heerlijke ochtend

1. Dankjewel voor jullie leuke reactie Jaap en Mea. Het was zeker een heerlijke ochtend. Mooi droog gebleven en jullie wens vervuld. Leuk!
      Groetjes, Digna en Hester

3. In ons weekje Zeeland zijn we op een zondagochtend meegegaan met Digna op zoek naar schelpen en fossielen. Superleuk, leerzaam en gezellig. Met de info die we kregen hebben we de rest van de week nog veel plezier gehad en zijn we iedere dag op pad gegaan. Een nieuwe hobby is geboren!

4. Vandaag samen met mijn dochter mee geweest met Digna en Hester op excursie in de Kaloot. Zij namen ons miljoenen jaren mee terug in de tijd met hun beeldende verhalen. Het was koud en winderig, maar we hebben een flinke buit mee naar huis genomen; we hebben mooie haaientanden en fossielen gevonden en nog een zak met gruis om thuis uit te pluizen. Zeker de moeite waard om aan mee te doen!

1. Hoi Inger, dankjewel voor je mooie reactie. Ja, het was fris, maar er is veel gevonden. Dat is dan het voordeel als het koud is. Niet zo druk en genoeg schatten om te zoeken.
      Groetjes, Digna en Hester

5. Op 16 oktober de excursie fossiele schelpen gedaan. Met een stevige wind en prachtig licht gezocht én gevonden. Digna weet veel en haar passie is aanstekelijk. Deze excursie is ook voor volwassenen heel erg leuk om te doen. Je kijkt nooit meer hetzelfde naar het strand en het gruis. Een aanrader dus!

6. Vorige week zaterdag (8 oktober) met mijn zoon Gijs meegedaan aan de excursie haaientanden en fossielen zoeken. Onder leiding van Digna en Hester gingen we met de groep zoeken in het gruis wat op het strand van de Kaloot in Borssele was aangespoeld. Gijs verheugde zich al weken op deze excursie en heeft zichtbaar genoten. Twee uur lang zoeken naar haaientanden en fossielen en wat hebben we mooie vondsten mee naar huis genomen. Een zak vol met gruis wat we hadden meegenomen hebben we gisteren uitgezocht en ook daar zat nog heel veel moois tussen. Digna en Hester, ook namens Gijs, dank jullie wel voor de leuke excursie ! Groeten, Patrick Nas

7. Super excursie gehad vandaag, ik kan het iedereen aanraden. Met je snufferd een paar centimeter boven de grond verschijnen er ineens haaientandjes in wat eerst alleen maar gruis lijkt. Van alles dat je vindt wordt de herkomst als je dat wilt meteen even toegelicht of opgezocht.

8. Vandaag een fijne excursie haaientanden en fossielen zoeken gehad. We hadden geluk met het weer en wat een kundige dames, Hester en Digna.
    Blij met onze ‘buit’!
    Wandelen over strand en schelpen zoeken zal nooit meer hetzelfde zijn!

1. Dankjewel voor jullie leuke reactie en het compliment. Fijn dat jullie een mooie buit hebben. Het was letterlijk en figuurlijk een prachtige dag.
      Groetjes, Digna en Hester

9. Wir waren Ende August bei beiden Ausflügen dabei. Es war ganz toll. Bei den Fossilien, Muscheln sammeln haben wir immer wieder Erklärungen erhalten, welche Art der Muscheln/Fossilien gefunden haben.
    Bei den Haifischzähnen hat Digna uns sehr gut erklärt wie wir die Zähne finden können und wir haben den Vormittag über einiges gefunden. Im Anschluss haben wir eine tolle Email mit allen Erläuterungen und Tipps bekommen.
    Herzlichen Dank für die beiden tollen Führungen und die ausführlichen Informationen. Wir kommen nächstes Jahr sicher wieder mit

1. Liebe Familie Meinl, Es war sehr schön, Sie zu treffen. Wir haben 2 schöne Ausflüge zusammen erlebt und schöne Dinge gefunden. Wir sehen uns nächstes Jahr.
      Liebe Grüße, Digna und Hester

10. Tijdens onze vakantie in Zeeland hebben we met het hele gezin (3 kinderen van 14, 11 en 8) meegedaan met de excursie Haaientanden zoeken. We hebben genoten! Na 2 uur wil je eigenlijk nog niet stoppen, maar je benen zijn moe. We waren er op voorbereid dat we niet wisten of we iets zouden vinden, maar we hebben toch veel mooie dingen gevonden, zowel tandjes als mooie stenen, fossielen en schelpen. Het was ook erg gezellig en ontspannen, er is ruimte, je mag zelf bepalen hoeveel of weinig je wilt vragen of hulp wilt. Echt heel leuk!

11. Ik wilde graag op haaientandexcursie. Zeeland is toch drie uur rijden vanaf Ommen en om 9 uur ’s ochtends begonnen we al, daarom hebben we een nachtje Vlissingen geboekt en zijn we op dinsdag al vertrokken. Er was een grote groep haaientandenzoekers en dat schrok me een beetje af, op zo’n klein strandje, maar in de praktijk loop je elkaar niet in de weg en is er meer dan genoeg te vinden. Na 5 minuten vond ik mijn eerste haaientandje en het ging gestaag door tot ik er uiteindelijk 13 vond. Het is leuk om twitteraars Hester en Digna in het echt te ontmoeten en ze zorgen ervoor dat iedereen met een voldaan gevoel naar huis gaat. We hadden geluk met de wind en de stroming, blijkbaar, maar ook met het weer. Het waren heerlijke dagen en ik kan iedereen aanraden om eens mee te gaan op excursie.

12. Wir hatten mit unseren Kindern an beiden Ausflügen teilgenommen. Muscheln und Fossiliensuche und die Haifischzahnsuche. Beide Ausflüge haben uns großen Spaß gemacht. Wir hatten mit Digna und Hester eine wunderbare, fröhliche und fachkundige Begleitung. Wir waren bei der Suche erfolgreich und wenn wir das nächste Mal in Zeeland sind, würden wir die Ausflüge erneut buchen. Wirklich sehr empfehlenswert!

1. Liebe Familie Jung, Vielen Dank für Ihre freundliche Antwort. Ihr seid eine sehr nette Familie und wir hatten bei den Ausflügen viel Spaß mit euch.
      Liebe Grüße, Digna und Hester

13. Wir sind mit unseren zwei 9-jährigen Mädels und mit Digna an einem etwas regnerischen Vormittag auf dem Strand ‘De Kaloot’ auf Haifischzahnsuche gegangen. Sie hat uns auf Deutsch genau erklärt, worauf wir achten müssen und Vierecke in den Sand gemalt, wenn sie etwas gefunden hat – wie Suchbilder! Schon bald hatten wir den Bogen raus und haben alle unsere ersten Funde gemacht. Wir hätten nie gedacht, dass wir so viel finden!!!
    Wir waren trotz des nicht so brillanten Wetters schwer begeistert und empfehlen die Exkursion auf jeden Fall weiter! 😃

14. Gisteren met mijn dochter Ise met begeleiding van Digna en Hester een hele leuke ochtend gehad met het zoeken van haaientanden op de Kaloot. En met een hele mooie vondst naar huis gegaan. Een absolute aanrader!

1. Hoi Erwin, dank je wel voor je reactie. Wij vonden het ook een hele leuk ochtend. Jullie hebben echt de mooiste haaientanden gevonden.
      Groetjes, Digna en Hester

15. Vanmorgen mee op stap geweest met Hester en Digna op het strand van Borssele. Onder hun fijne begeleiding met een aantal mooie haaientanden naar huis kunnen keren. Verwonderd over hoeveel er te zien en vinden valt als je leert hoe je moet kijken. Zeer fijne ervaring! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

16. Vanmiddag de strandexcursie en fotografie gevolgd. Het was erg leerzaam en Digna wist veel te vertellen over het soort schelpen en Rick daar kregen we goede aanwijzingen van om te fotograveren op het strand en de schelpen en paalhoofden op een bepaalde manier te fotograveren. Een echte aanrader.
    Groetjes Elvira.

17. Een hele gezellige en leerzame ochtend gehad bij de excursie schelpen zoeken. Digna en Hesther weten veel interessants te vertellen. Zeker een aanrader!
    Groetjes Tanja

18. Deze morgen om 8u vertrokken vanuit België om te zoeken naar haaientanden met Digna en nog 12 anderen. Het weer zat mee: winderig maar met een winterzonnetje. Ikzelf vond geen haaientand maar sommige medezoekers wel. Ben wel met een aantal mooie schelpen teruggekeerd en kreeg een kadootje mee naar huis omdat ik zo mijn best had gedaan 😉

1. Hoi Vilma, dankjewel voor je leuke reactie.
      Het was inderdaad erg moeilijk zoeken vandaag met al dat opgehoopte zand. Aflandige wind is beter. Maar je weet nu voor een volgende keer wel hoe en waar je haaientanden kunt vinden.
      Groetjes, Digna

19. Vorige week meegelopen met de schelpen-excursie. Erg leuk en een aanrader voor iedereen! Info over hoe en wat, en zelfs in het ontzettend natte weer een geweldige tijd gehad met een paar hele mooie vondsten!
    Heel erg leuk ♥️

1. Hoi Eveline, dankjewel voor je leuke reactie. Wat waren we nat en koud hè, maar zoveel mooie vondsten. Ik vond het supergezellig.
      Groetjes, Digna

20. De excursie haaientanden zoeken is een aanrader voor het hele gezin. Lekker buiten opgaan in alles wat er te zien is en dan met de spanning of we een haaientand gaan vinden of niet?!

21. Heute hatte ich eine wunderbare und sehr lehrreiche Muschelwanderung mit Digna. Es war sehr interessant, Digna kann sehr viel erzählen und wir haben tolle Muscheln und versteinerte Fischknochen gefunden. Ich kann den Ausflug nur jedem empfehlen.
    Liebe Digna vielen herzlichen Dank!! Claudia

22. Vandaag heb ik met mijn vriendin de excursie met schelpen en fossielen zoeken gedaan. Hele leuke en interessante ervaring. Zeker aan te raden voor jong en oud!

Groetjes David

23. Beste Digna,

Ik zag dat u voor vanavond een schelpen excursie heeft. Heeft u deze excursie ook in de middag?

Alvast bedankt en ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
    Trinity

1. Beste Trinity,

In de middag is er geen strandexcursie. Dat heeft te maken met het getij. Het is om 15.02 hoog water en dan kunnen we niets vinden. Vandaar 19.00 uur. Dan is het afgaand water en komen de plekken waar we schelpen en fossielen kunnen vinden vrij.
      Er is nog plaats vanavond om mee te gaan.

Groetjes,
      Digna

1. Erg leuk om te doen en je krijgt voldoende informatie. Ik had al snel een haaientand gevonden, maar ook andere schelpen en fossielen waarvan ik niet wist wat het was. Kreeg een goede uitleg hierover. Leuke activiteit, zéker aan te bevelen. Groetjes Ursula

1. Hoi Ursula, dankjewel voor je leuke reactie. We vinden het leuk te horen dat het niet alleen om de haaientanden gaat, maar ook andere schelpen en fossielen interessant zijn. Er is zoveel moois te vinden, als je maar weet waar.
          Groetjes,
          Digna en Hester

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *